Gelato World Festival to prestiżowy konkurs, a zarazem ranking, w którym lodziarnie z całego świata – a jest ich około 8 000 – mierzą się ze sobą pokazując swoje umiejętności i niejednokrotnie zaskakujące smaki lodowe.
Gelato World Festival
Gelato World Festival to prestiżowy konkurs, a zarazem ranking, w którym lodziarnie z całego świata – a jest ich około 8 000 – mierzą się ze sobą pokazując swoje umiejętności i niejednokrotnie zaskakujące smaki lodowe.
Lodziarze najpierw muszą zmierzyć się ze sobą na szczeblu krajowym, a dopiero potem, uzyskawszy odpowiednią ilość punktów, przechodzą do etapu światowego. W zeszłym roku poprzez sumę wszystkich punktów udało nam się zdobyć miejsce 17, a w tym roku dzięki wygranemu konkursowi w Polsce, już miejsce 8! Jest to dla nas ogromne wyróżnienie i docenienie naszej pasji i pracy.
Pierwsze mistrzostwo w tym konkursie zdobyliśmy w roku 2022, gdzie smak Cud miód i orzeszki został wybrany najlepszym smakiem Europy.
Hyćka...
W tym roku, tak jak wyżej wspomnieliśmy, za smak Hyćka zdobyliśmy pierwsze miejsce w Polsce i zakwalifikowaliśmy się do konkursu światowego, który odbędzie się w roku 2025. Wiele osób zastanawia się, co to właściwie jest „ta hyćka”? Hyćka to ludowa nazwa krzewu dającego owoce czarnego bzu. Nasz smak jest połączeniem syropu z jego kwiatów, variegato z owoców, a także maślanej kruszonki, co daje niezwykłe doznania smakowe.
Pasja...
Startując w konkursach, nasz Mistrz Tomasz Szypuła tworzy niesamowite połączenia smaków i tekstur, aby całość była cudowną podróżą smakową i wielkim słodkim przeżyciem. Wracając do konkursu Gelato World Festival, chcemy pokazać, że jest to nie lada wyzwanie. W każdym kraju we wspomnianym konkursie startuje czasem nawet kilkadziesiąt lodziarni. W Polsce startowało w tym roku we wszystkich konkursach około 50 uczestników reprezentujących swoje lodziarnie. My w jednym z nich, za smak Hyćka zajęliśmy miejsce 1, co dało nam w ogólnoświatowym rankingu miejsce 8!
Jesteśmy bardzo szczęśliwi z tego faktu i wszystko to sprawia, że rozpiera nas duma i cały czas chcemy iść „po więcej”.